söndag 23 januari 2011

21

Som jag sa på CaC i fredagens avsnitt - Milan ser inte ut som ett riktigt mästarlag. Anfallet är för all del en av Europas alldeles bästa. När Cassano nu anslutit skulle jag kunna tänka mig att nominera det till åtminstone den näst bästa efter Barcelona.

Men sett till laget som helhet var det ju så att Cesena aldrig var borta från matchen. Det finns inget lag som åker till någon match i Serie A den här säsongen utan att känna vittring på poängchansen. Det är mer än bara "bollen är rund"-klyschor. Det är Serie A säsongen 2010-11.

Skillnaden mellan Milan som mästarlag och detta Milan blir tydligt om man tänker tillbaka på hur det såg ut för Milan innan Calciopoli. Då var det ett lag som man fruktade. Kom man till San Siro som ett bottenlag fick man vara glad om man fick ett par målchanser. Nu är man missnöjd om man inte lyckas göra mål.

Det är inget klagomål. Jag ser inte fram emot den dagen när ordningen blir återställd. Då kan vi glömma att en motsvarighet till årets upplaga av Napoli ligger tvåa i tabellen när mer än halva säsongen har spelats. Bara ett konstaterande, och en varning inför Milans möte med Spurs om några veckor.

I övrigt var det väl bara ett uppseendeväckande resultat att tala om den här omgången, vilket är Lecces 1-1 borta mot Fiorentina. Jag antar att jag redan har gett upp mina förväntningar på Sinisa Mihajlovic. Jag trodde att han skulle göra Fiorentina till ett bättre lag med sitt disciplintänk, men... Ja, inte fler bortförklaringar. Men det var ju inte första gången som Lecce tog meriterande poäng på bortaplan...

Avslutningsvis en halvrolig liten bild från resultattavlan för lördagens matcher:





Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: