måndag 20 juni 2011

[Pallar inte]

Nej, jag lägger den här serien med saker som hänt sen sist. Notti Magiche har aldrig haft som syfte att vara som en gratisversion av samma typer av texter som ni kan läsa i kvällspressen och dylikt. Tanken är att jag ska ventilera mina fotbollsåsikter, ibland i mer fritt form, ibland mer disponerad. Jag kan inte sitta här och skriva små krönikor om det ena eller det andra som hänt diverse europeiska klubbar. Dags att se framåt.

Just i detta nu har jag inte så mycket att kommentera. Fotbollsabstinensen är nästan lika med noll. Ibland känner jag att fotbollen till och med har förstört mitt liv. Inte lika mycket som internet överlag, men ändå. Det är en drog som jag ibland missbrukar. Och det kostar. Jag går miste om andra saker som jag egentligen värdesätter, men som bara skjuts upp.

Det betyder såklart inte att jag har för avsikt att ta sommarlov från bloggen. Det kommer alltid att komma upp något intressant, någon fundering. Till exempel när jag köper boken Årets fotboll från 1978 för tio spänn på en loppis (och får därmed se Nayebagha seniors namn i matchfaktarutorna från VM 78).

Eller när jag får lära mig att Gunnilse IS är en typ av klubb som jag beklagar att Stockholm inte har.

Den där sketans mercato kommer jag däremot inte att skriva så mycket om. Det räcker att jag "måste" bevaka den relativt noga som skribent på Svenskafans.com.

Ja, ja... Vi hörs nästa gång då.

Inga kommentarer: