tisdag 13 mars 2012

Inatt drömde jag

Inatt drömde jag att Basel gick vidre till kvartsfinalen av CL enligt bortamålsregeln, då matchen på Allianz slutade 2-1 till Bayern. Jag kommer inte ihåg i vilken ordning målen kom men att jag en gång hörde någonting om 4-1, men när jag knappade mig fram visade det sig att det bara var Bayerns damlag som hade besegrat Basels dito med de siffrorna.

Jag tolkar drömmen som att Bayern kommer att köra över schweizarna utan nåder ikväll, och min vilja att Basel går vidare bara är en dröm.

Inte i meningen att jag åh så gärna vill att FC Basel är framgångsrikt i Champions. Eller att jag kommer bry mig särskilt mycket om och när de misslyckas. Men får jag välja så föredrar jag att de slår ut Bayern. Det vore oförutsägbart och ganska häftigt med tanke på derbyfaktorn. Men framförallt för att jag då redan kommer att ha en garanti för att det ena finallagen inte kommer att spela på hemmaplan (för er som har glömt så spelas årets final i München). Jag har aldrig gillat det scenariot.

Så, tipset är 3-0 till helrött.

Inga kommentarer: