tisdag 2 december 2008

^14

Den hyperintressanta tabelltoppen i Serie A, som jag hade tänkt skulle hålla i sig åtminstone fram till juluppehållet, verkar redan ha kommit av sig, och jag kan inte annat än inse att Cagliari spelar en inte så obetydlig roll i det hela. Det var vi som snodde två poäng från Napoli, och det var vi som slog Fiorentina hemma.

Men det var inte vi som såg till att Udinese inte ligger på delad andraplats. Det hade de gjort om pliktskyldigt vunnit hemmamatcherna mot Reggina och Chievo.

Plötsligt vore det inte helt omöjligt att det blir samma karta som förra säsongen, nu när Roma har börjat plocka poäng (bara sju poäng efter Napoli på sista CL-platsen nu, med en match mindre spelad) och Fiorentina kan satsa hundra på ligan.

Jag tycker dock inte att något av dessa två populära lag är så grymma att de ohindrat kan plöja sig igenom till toppen. De kommer att få kämpa om CL-platsen ordentligt om de når dit.

Inter gör ett för mig lite oväntat ryck i toppen. Men jag skulle inte räkna bort Milan än. Med dominans i ligan sedan hösten 2006 är Inter ett lag som har allt att förlora. Det talar emot dem.

Inga kommentarer: