tisdag 24 april 2012

Prognos: De åker ur ikväll

Jag raljerade lite med statistiken och 20%, men det är nog någonstans där sannolikheten för ett Barcaavancemang ligger ikväll. Förlusten mot Real var nämligen bland det sämsta jag sett med Barca under Guardiola. De var överlägsna mot Chelsea, men mot Real var man bara ett halvhyggligt lag som möjligen inte borde ha förlorat, men något tryck blev det aldrig riktigt mot Casillas. Och att man sen envisades med att skicka bollarna till sopan på vänsterkanten (den där Eric Abidal var ingen dum vänsterback, han, trots allt)

Om det sen är början på slutet eller inte vet jag inte. Det kan låta galet att ett lag går från världens bästa till föredettingar på bara några dagar, men det kan vara en formdipp som vara säsongen ut, varefter man inte orkar hålla samma nivå ännu en gång nästa säsong, vilket hade varit normalt även om de hade försvarat sin CL-titel.

Sen kan det alltid komma en sån där favoritkäftsmäll a la 5-0 mot Real på Camp Nou i november 2010, men jag skulle satsa väldigt mycket på ett Chelseaavancemang. Känner på mig att de kommer att göra ett mål, och i nuvarande form kan jag inte se tre bollar inne för FCB.

Inga kommentarer: