tisdag 15 januari 2008

Väntar fortfarande

Säsongen kom igån under helgen men jag känner fortfarande inte samma brinnande längtan efter mer fotboll. Och jag vet fortfarande inte om det har något med Cagliaris hopplösa säsong att göra. 0-3-9 är Cagliaris siffror i vinst-oavgjort-förluster sedan segern mot Siena på slutet av september. Poängskörden är fem respektive nio poäng färre än vad de senaste två årgångarna hade i motsvarande läge. Och då fanns det ändå ett par räddningsplankor att ta till. Jag känner inte att Jeda och Storari kan rädda laget.
Nå, det jag vet är att jag har hängt omkring fotboll för mycket de senaste 3-4 åren. Och jag undrar varför den här känslan av likgiltighet infann sig först nu. Några dagar in i julhelgen kom den och den finns där fortfarande. Jag skiter ganska hårt i Premier League och La Liga just nu. Innan julen hade jag åtminstone sett en match om jag haft tid till det.

Inga kommentarer: