måndag 22 september 2008

Kort dröm

Förutom Liverpools 0-0 hemma mot Stoke visade giganterna i Europa att ordningen är återställd. Lazio är redan borta från serieledningen, Barcelona fullständigt demolerar Sporting Gijon (som för övrigt verkligen är välkommen tillbaka till högsta divisionen). Det sista målet i den sistnämnda matchen var otroligt snygg. Inte så kul. Jag tror dock fortfarande att i alla fall Serie A kan bli intressantare än tidigare. Många topplag har redan tappat en del mark, vilket lär dröja en eventuell cementering av topp 4. Framförallt Napoli lär lägga en del krokben.

Annars leder Juventus seger över Cagliari mig till nya känslor om den moderna fotbollen som är bittrare än någonsin. Men jag ska spara till någon annan gång.

En sak som trots allt får mig att dra på smilbanden är det faktum att Mauro Esposito och Antonio Langella har valt tröjnummer 79 respektive 97 i Chievo. Det är riktigt fula nummer i sig, men att de på så sätt hyllar den gemenskapen som de hade i Cagliari är för mig stort, och det får mig att vara mindre svartsjuk över det faktum att de båda spelar där.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: