fredag 5 september 2008

What the fuck?!

Det har gått förbi mig att Antonio Langella ska spela för Chievo den här säsongen.

Udinese har alltså köpt en 31-årig spelare som de direkt lånar ut till Chievo. Vad är det för typ av bisarr affär? Fullständigt huvudlöst. Kan någon förklara det för mig? Finner någon logiken? Det måste vara den sämsta affären någonsin för Udinese.

Men mest bryr jag mig för att Langella är en av huvudfigurerna i den Cagliari-era som innebar uppflytt tillbaka till Serie A, en kanonsäsong i högsta serien, följt av två mer problemfyllda, men ändå med ett lyckligt slut.

Det jag redan visste innan var att Roma släppte Mauro Esposito till Chievo. Det gjorde mig lite ledsen. Om han ska spela för ett lag som Chievo kunde han väl lika gärna ha kommit tillbaka? Men det var ändå förståeligt vid närmare eftertanke. Kanske kände han sig inte välkommen i Sardinien längre. Kanske tyckte han att det var pinsamt. Kanske vill han prova på något nytt.

Men nu står det alltså klart att båda dessa gamla hjältar kommer att spela för Chievo den kommande säsongen. Det gör mig inte bara ledsen, utan rentav förbannad. Om det hade varit ett topplag så hade det inte varit en direkt konkurrent och det hade jag kunnat acceptera. Men det här känns som ett slag i ansiktet. Suck.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: