måndag 27 september 2010

Ancora Napoli

Vid ställning 1-0 Cesena gjorde jag mig beredd på att skriva ett litet försvarstal om att jag fortfarande inte ångrar att jag utnämner Napoli till utropstecknet i årets Serie A, vad toppen av serien angår.

Jag var tvungen att sticka vid ställning 1-1 och när jag senare kollade slutresultaten kunde jag konstatera att Cavani åter hade visat framfötterna, och Napoli vunnit med hela 4-1.

Det har hänt en del intressanta saker sen sist, men det som kvarstår är att Napoli är det enda av topplagen som verkligen har något speciellt den här säsongen. Och att de har gjort årets värvning i Serie A.

Det övriga får jag återkomma till, men bara för att vi bryr oss väldigt mycket om Cagliari på den här bloggen så blev det ju så konkret hur succé så sjukt snabbt kan vändas till ett farligt läge. Nästan nedflyttningskris.

Och Bisoli roterar verkligen mycket, mycket, mer än vad Allegri gjorde. Jag hoppas att han får ordning på hur han vill ha det snart.

Och jag hoppas att Brescia och Cesena fortsätter att få stryk som bara den framöver, så att jag har några räddningsplankor att få tag på. Just in case.

Inga kommentarer: