måndag 20 september 2010

Napoli

Jag vet att jag kommer att låta efterklok, men det vi såg av Napoli ikväll var ingen tillfällighet.

I en liga där alla större lag utom Inter har problem har ett uppåtgående Napoli mycket att vinna. Om de inte var från just Neapel hade jag till och med kunnat utnämna dem till titelkandidater. Nu nöjer jag mig med att konstatera att om Napoli missar Champions till nästa säsong, blir jag ganska förvånad (och då utgår jag ändå från att fjärdeplats inte räcker den här gången).

Så länge det inte blir några långtidsskador på nyckelspelare som Lavezzi, Hamsik och Cavani, tror jag att Napoli har det bättre ställt än till exempel Milan och Roma, och bör också vara mer samspelt än Juventus. Fiorentina och Palermo har hamnat lite på efterkälken och Sampdoria kommer helt enkelt inte att kunna upprepa fjolårets bragd.

Napoli däreomt har tagit ett kliv framåt varje säsong, och jag tror att de kommer ta ytterligare ett den här säsongen.

Inga kommentarer: