måndag 17 december 2007

Det blir allt svårare att förtränga det hemska som väntar om drygt fem månader

Ännu en eländig kväll för en Cagliarisupporter. 0-2 mot Inter. Enligt planerna. Ledningens avstängning av Foggia (läs historien på svenskafans.com/italien/cagliari) visade sådana oerhörda brister i det konstruktiva spelet att man tappar hakan. Foggia har överlag haft dålig form sen succéstarten, men oj så han saknades.
Och han lär inte återvända. Troligen sticker han tillbaks till Lazio till januari, en annan klubb som anses befinna sig i kris. För att de ligger under-mitten av tabellen. Ska vi byta plats?
Jesper Hussfelt snackade om rykten kring Espositos eventuella återkomst till Cagliari efter januari. Det är en övergång som vore logiskt och tanken har nog slagit de flesta. Esposito har haft det mycket tuffare än väntat i Roma, medan Cagliari upplever en djup kris, är på väg att mer eller mindre ofrivilligt tappa sitt äss på högerkanten som just var tänkt som Espositos ersättare, och behöver snabba och enkla lösningar i januari. Esposito är en sån snabb och enkel lösning, även om inte lösning på hela problemet. Om inte...
Om inte det varit så att Esposito i dagsläget delägs av både Cagliari och Roma. Och nu ska alltså Roma låna ut honom tillbaka till Cagliari? Flumt, men det kanske inte finns något obestridligt hinder för det. Och i så fall kommer jag bli väldigt, väldigt glad.
Nog för att Esposito inte är den typen av spelare som ensam kan lyfta ett lag, men han vore utan tvekan en stor tillgång till det skitlag jag ser framför mig idag. Dessutom saknar jag de senaste åren. De senare tuffa åren när vi kämpade mot nedflyttning med kniven mot strupen nästan hela säsongen. Och där satt jag och gnällde på nedflyttningsrisken när vi ändå alltid hade ett par räddningsplankor bakom oss. Idag har vi SÄMST FÖRUT-SÄTTNINGAR AV ALLA LAG i Serie A för att stanna kvar i serien. Läget är helt jävla kolsvart. Allt tyder på att säsongshalvan kommer att avslutas med 10-12p. 2006 var det 15p vid samma läge och förra året 19p. Och DÅ oroade man sig. Jag saknar fan grabbarna från de åren och Esposito är en av dem. Kom tillbaka nu och jag älskar dig oavsett om vi stannar kvar eller inte. Du definierar Cagliari.

Inga kommentarer: