onsdag 5 december 2007

Start

Det blev för mycket fotboll i en blogg som skulle handla om allt. Min första blogg, Black Sheets Records. Därför har jag nu startat denna blogg där jag kan skriva om fotboll precis hur mycket jag vill, utan att begränsa mig till det almänna. Den här bloggen kommer bara att handla om fotboll. Den italienska fotbollen kommer att få mest utrymme men inget kommer att bli exkluderat. Framförallt kommer landslagsfotbollen att få en stor plats.
Om någon undrar över namnet på bloggen är det en referens till VM 1990 i Italien och dess officiella låt "Un'estate Italiana". Det mästerskapet introducerade mig till sporten på allvar. Min far var fotbollsspelare i Iran under sina år och spelade i det iranska landslag som kvalificerade till VM 1978 i Argentina. Därför fick jag under mina yngsta år ständigt höra talas om fotboll. Men fascinationen och kärleken inleddes alltså först i juni 1990 när jag såg premiärmatchen Argentina - Kamerun. Många fler magiska nätter har det blivit under de följande 17 åren.

Inga kommentarer: