måndag 10 december 2007

Inte ens nu bryr man sig om Europaspelet

Det slapp förbi mig att Stuart Baxter har lämnat sin post som tränare för Helsingborgs IF. Han har tydligen tänkt länge på saken och känner att han inte kan föra laget vidare. Konstigt då att han kunde lyfta laget till sådana oanade höjder i Uefacupen, och att de bokstavligen är vidare i den turneringen. En typ av framgång som ett svenskt lag inte har kunnat uppnå på väldigt länge. Ändå lämnar gubben redan nu och spontant (24 timmar) tycker jag att det är jävligt ruttet. Lika illa tycker jag det är att vi på allvar diskuterar huruvida Henrik Larsson kommer att fortsätta spela för klubben till våren eller inte. Jag menar vafan, kan inte dessa två herrar se ett värde i att fortsätta detta som de påbörjade? Betyder det inte ett skit för dem? Vill de verkligen skicka ett nytt ostabilt Helsingborg till utslagningsfasen av Uefacupen så att vi får en pinsam slut på något så imponerande som deras avancemang faktiskt är?
Jag tippar att Baxter har mycket cash att vänta i en annan nordisk klubb. Sen varför Henke funderar på att lägga av istället vet jag inte. Om han kunde tänka sig att spela i Man Utd för endast tre månader känns det som att han skulle kunna skjuta upp sin pensionering några månader.

Inga kommentarer: