måndag 6 april 2009

Före jordbävningen

Så mycket kan jag säga att jag kände på mig att Chievo skulle störa Juve. Satsade därför hela 3 kr på det höga oddset för kryss. Se där vilken slant man kan tjäna om man hajar lite fotboll.

Inters mål mot Juventus orsakade ett skrattanfall hos mig. Det var inte självmålet i sig som var så roligt, som kombinationen med vad som hände precis innan; att Vieira ser så ynklig ut i sitt fall. Inter var riktigt, riktigt, dåliga för övrigt. Men de vann. Avgjorde de ligan? Kanske det. Jag vill inte säga att Juventus är formsvagt. Chievo är helt enkelt ett bättre lag än många tror. I alla fall offensivt. Men Chievo är inte heller det bästa laget i serien. Därför kan man ändå säga att de klädde av Juve. Fler lag kan göra det.

Fiorentina fortsätter att plocka viktiga poäng på slutet, och inte sällan är straffar inblandade någon gång i processen.

För Reggina gick sista tåget nu. Jag trodde nog att de skulle kunna slå Genoa, men de gjorde alltså inte det (0-1) och det är en bra indikator nog på vilken serie de spelar i nästa säsong.

Inga kommentarer: