onsdag 29 april 2009

Tjampiån dö europe

Thanks for nothing, Bojan Krkic. Så jävla dåligt att missa det där läget. Min CL-mardröm måste tydligen bara uppfyllas. Jag gillade matchen. Den var inte på något sätt fantastiskt, men jag skulle ändå kunna hänvisa till den de gånger jag försvarar den målfattiga fotbollens attraktion. Målet saknades, och chanserna var få, men i kombination med dramatiken var det tillräckligt. Och hur kul hade det inte varit om Hleb fått avgöra matchen, som han var lite på väg att göra på slutet...

Jag måste ge 'props' till Chelsea för att ha hållit nollan mot Barca, men å andra sidan blev de klart mer utspelade än vad jag hade kunnat räkna med. De skapade bokstavligen inte en enda målchans, förutom den där som Drogba bjöds på i början.


Annars stod jag idag på bussen och tänkte för första gången någonsin att jag borde föredra Man United framför Arsenal. At the end of the day, som deras fotomodell till nr 7 brukade säga, är United från Manchester. Den för närvarande mest framgångsrika klubben i England kommer från en gammal industriort och inte metropolen London. Det borde man gilla i dagens värld. Det går emot den generella trenden i den ekonomiska globaliseringen och dess tydliga effekter på fotbollen. Jag menar, okej, Manchester är fan inte Degerfors, eller ens Sunderland, men det är fortfarande inte London. Det är inte ens Milano eller Barcelona. Och jag vet, City och allt det där. Men oavsett, de röda djävlarnas hemadress är i Manchestertrakten. Långt ifrån London.

Det kommer dock inte att hända så länge som Arsene Wenger är manager för Arsenal. Att jag håller tummarna för United alltså.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: