söndag 12 augusti 2012

Coldplay vann EM igen

1. Spanien

Äh, Spanien förtjänar inte ens en utdragen redogörelse för varför de är en stor irritationsfaktor. Varför de är plastiga Coldplay. Duracellkaniner utan karaktär som leverar "bra fotboll" till dig och mig till priset av en stor slabbig korv med bröd, en Barcatröja för 699:-, playstation, rovkapitalism utan ansikte, urvattning etc.

Jag kan inte säga att jag avskyr Spanien, men jag hatar dem. Att förstå vad jag menar med "hata" kräver en historia som fotbollssupporter i typ 20 år. Eller 22, för min del.

Det finns inte heller något jag kan säga som inte redan har diskuterats sönder.

Så, I'll cut to the chase, som man säger. Vill ni höra lite andra åsikter, kan ni scrolla ner till det som jag skrev under turneringens gång.

Spanien är nu det första landet som har vunnit tre raka EM/VM-titlar.

Årets upplaga av Spanien är hyfsat bra, men inte riktigt lika bra som 2010 och klart sämre än 2008.

Fernando Torres gjorde tre mål i EM, varav inga var viktiga. Att han ska vara "tillbaka" eller ha "visat alla" efter hånet och kritiken, är löjligt självbedrägeri. Om han ska ha heder för att ha bidragit till diverse utklassning av ett svagt- eller desperat lag, så visar det väl i sig hur lågt rankad han egentligen är?

Ja, och så en massa andra saker som säkert är sådär viktiga. Men jag pallar inte med det här mer. Det är den 12:e augusti och jag orkar inte skriva om EM mer.

Siffror

4 segrar
2 oavgjorda
0 förluster

12 gjorda mål
1 insläppt mål

Inga kommentarer: