onsdag 25 februari 2009

Några korta

Som vanligt kunde inte matcherna leva upp till hypen. Jag själv hade aldrig känt mig så uppspelad inför en Champions-omgång tidigare.

Inters första 35 minuter var bedrövliga. Jag kunde inte fatta hur de ständigt slog felpassningar och missade bollmottagningar. Och då såg United desto bättre ut. I paus slänger Mouinho in en karaktärsspelare i Cordoba, och resten av laget börjar spela fotboll. Man borde kanske ha gjort mål när man under en period skakade om de röda. Men oavgjort är det rättvisa resultatet.

För många europeiska lag vore 0-0 ett bra resultat, men jag tror inte att det passar Inter lika bra. Det är ett väldigt tungt lag att möta, men det är just det det handlar om; man trycker ner sina motståndare snarare än flyger förbi dem. Alltså tror jag inte att de kommer att gynnas av bortamålsregeln lika mycket eftersom de inte kommer att kunna utnyttja lika många kontringslägen, som till exempel Barcelona.

Man får kanske satsa på att spela riktig grisfotboll, men jag undrar om inte deras spelare är alldeles för rutinerade för att våga sänka sig ner till den nivå som man ser i lägre engelska serier. Det blir nog en vanlig torsk med ett eller två mål. Men större under har skett än motsatsen.

* * *

Roma hade guldläge att ta Arsenal, men nu har man satt sig i en jobbig situation. Jag tror inte att Roma lyckas nolla Arsenal, som jag tror kommer få lättare att göra mål på bortaplan, mot detta inspirerade Romalag, vars svaghet är att Juan och Mexes alltid kan hitta på nåt galet. Men det hindrar inte att man vinner med till exempel 3-1.

* * *

De andra två matcherna har jag inte så mycket att säga till om. Atletico gör många mål och kan göra det i Portugal. Så det är inte kört för dem, trots att det ser mycket bra ut för de blåvita. Barca kommer att gå vidare. Lyon är inget gentargäng direkt.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: