måndag 2 februari 2009

Plecks, Jenas, Quaresma, Cirillo

Okej, jag tar tillbaka att jag är nöjd med David Beckhams inträde till Serie A. Med mitt korta minne trodde jag verkligen att Beckham inte var riktigt lika het längre efter att ha varit 1,5 år i USA. Men det tycker TV4 och - lustigt nog - Channel 4. Förmodligen även Gazzettan. Så nu är det ett jäkla tjat över varje grej Beckham gör i en match. Han är som Zlatan i svensk media med skillnaden att han inte riktigt förtjänar lika mycket uppmärksamhet.

Tro nu inte att jag inte uppskattar hans spel efter den där ganska bedrövliga debuten. Han har varit ganska duktig. Men hur många andra Milanspelare hade fått såna stora rubriker av att slå en bredsidepass - visserligen en perfekt sådan - till Pato, och så vidare?

Det har helt enkelt inte blivit så som jag hade tänkt mig. Beckham har inte blivit en engelsman i Serie A. Han har blivit "Beckham" i Serie A.

* * *

Annars lät det ju som att Inter skulle göra det bisarra valet att plocka ner Jermaine Jenas till Serie A. Det hade kanske varit lite mer kul ändå.

Och Chelsea har plockat upp dunderfloppen Quaresma på lån. Inter lider av kreativitetsbrist och så blir de tvingade att göra sig av med cirkusartisten Quaresma. Jag erkänner att jag inte så det här komma på långa vägar, men å andra sidan kanske jag också ska erkänna att jag rycktes med i hypet. För när jag tänker tillbaka, hur många matcher såg jag honom med Porto i våras? 0,25 gånger?

Igår fick han ett jätteläge att göra ett sent segermål för Inter mot Toro, men skyfflade upp bollen 20 meter i luften mot Curva Nord.

Den poängen behövde Toro. Inte minst efter att Lecce slår Siena på bortaplan med 2-1. Trots en man mindre i 50 minuter. Marco Giampaolo kommenterar att hans lag inte brukar släppa in så många mål. Skön kille. TVÅ mål!

* * *

Just nu verkar den stora förloraren av alla vara Reggina. Trots bra resultat mot Roma kan jag nu inte tänka mig annat än att det är dags nu. Bödeln har till slut hittat vägen. Heroiska Reggina som krigat på i så många år är verkligen på väg ur serien. Man är kanske det enda laget i bottenregionen med sjunkande form, och har nu 7-8 poäng upp till strecket.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

Ekim Caglar sa...

När ska du skriva om Arshavin? hehe