onsdag 30 september 2009

Det optimala EPL, del IV

Sunderland
Just nu känns Sunderland ganska så blaha, men jag är säker på att om de åkte ner så skulle jag vilja ha upp dem efter 2-3 år. Är väl näst störst norr-om-norr, med en publik som inte har så mycket annat än fotbollen att glädjas åt. Per automatik en eldig relation till fotbollen.

Tottenham Hotspur
Som jag nämnde i förbifarten i det förra inlägget, jag var väldigt Spursvänlig i början, men har under åren alltmer tappat mina sympatier. Det finns ingen tydlig anledning. Men jag tycker att själva namnet Tottenham är rätt fult. Och jag tycker det är lite tröttsamt med alla svenskar i offentligheten som har Spurs som favoritlag. Å andra sidan gäller den aspekten även Arsenal. Men de har ju Wenger. Spurs har bara... Nobody. Men givetvis hör de hemma i högsta serien. Och även om det har blivit lite av martyrinställning hos fansen de senaste 10 åren, så känner jag mig rätt säker på att om högst 10 år så är Spurs ett europeiskt storlag. De ligger i London och är tillräckligt stora. Klart att "investerare" kommer att börja kladda på klubben inom kort.

West Bromwich Albion
Vet inte hur jag ska motivera detta. Känns som en skön aspråkslös klubb. Som ger sköna 70-talsvibbar. WBA i PL... Inte given, men fyller de sista luckorna.

West Ham United
Börjar bli allt tråkigare. Känns allt mindre East End, liksom. Men det finns en historia, en mentalitetens historia.

Wolverhampton Wanderers
Har spelat alldeles för lite Div 1/PL-fotboll de senaste 20 åren, men Wolves var ju alltid ett lag som egentligen borde spela i PL. Alltid ett topplag i divisionen under, men ofta utslaget i playoff och så vidare. Men... Ja, just det. Borde då egentligen ha spelat i PL, och bör fortfarande göra det.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: