fredag 25 september 2009

Recharged

Tillbaka från en seg förkylning.

Har inte hänt så många förvånande saker under tiden. Manchesterderbyt blev rätt Hawaii och Craig Bellamy har vunnit ännu mer respekt hos mig. Milan kommer antagligen inte att ha något med ligatiteln att göra. Än minder än förra säsongen. Cagliari visar att jag bör hålla fast vid min spontana känsla att det inte blir nedflyttning. Barca och Real har gjort La Liga tråkigare än någonsin. Cred till Kåmark att han sågar TV4:s egna liga. Skulle aldrig hända hos Viasat med dess extrema kommersialism där halva studiosnacket består av reklam för Champions League. "Hörredu, Sladjan... Har inte CL börjat bli lite förutsägbar på sistonde?". Tanken i sig är roande.

Nog om det.

Jag har kommit på en mer rolig bloggidé. Jag ska gå igenom de stora ligorna och plocka fram alla de lag som jag tycker borde spela i högsta serien. Den optimala serien i respektive land.

Jag kommer att börja med England, vidare till Italien och sist Spanien.

Möjligen kommer jag fortsätta med andra ligor, men det blir i så fall lite kortare.

Men inte just nu. Sömn.

Inga kommentarer: