tisdag 9 mars 2010

Fan

Ibland är man så spytrött på alla "hedersamma" förluster. Spontana känslan är: Förbannade tyskjävlar.

Mindre spontana känslan: Arjen Robben är en vidrig fotbollsprofil, men med hans snabbhet och ryck kommer man rätt långt.

Den norske linjedomarens praktskandal blev till slut avgörande, men vem vet. Det är inte omöjligt att Bayern vid 1-1 hade kommit till Florens och sprungit Fiorentina lika trötta som de verkade vara på slutet av kvällens match.

Surt som satan. Fiorentina borde ha stängt matchen efter 2-0. Det är inte lätt, jag vet, men jag bara säger det... Man saknar de gamla goda dagarna när italienska lag retade gallfeber på folk genom att just stänga matchjäveln.

Så det enda som finns att säga ikväll är väl fan. Någon hyllning till Fiorentina orkar jag som sagt inte med. Det är för uppenbart och lönnlöst. Det kommer inte att ändra något. Ännu en kväll där de onda slog de goda (om ni inte förstår vad jag menar så kan jag inte hjälpa er).

Och så får vi dras med det där offsidemålet. Och snälla, jämför inte det med Gilardinos knappa offsideposition på en snabb passning.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: