lördag 27 mars 2010

Ingen kärlek för Chievo, från spelbolagens sida

När jag förra söndagen fick rapporter från Chievo-Catania blev jag lite förvånad över varför jag hade missat matchen när jag tidigare har blängt på hela omgångens matcher hos ett spelbolag.

Senare kom det fram att många spelbolag hade tagit bort matchen eftersom man ansåg att risken för en uppgjord och oavgjord match var alldeles för stor, eftersom det rörde sig om två lag som låg på bekvämt avstånd till nedflyttningsstrecket, men som ändå kunde stärka sina positioner ytterligare genom att ta en poäng.

Mycket riktigt slutade också matchen 1-1, även om det - som vanligt - sägs av de som såg den att man omöjligen kan säga att den var uppgjord om man hade sett den.

Den här veckan upprepar sig historien. Chievo möter Parma och bettingindustrin har efter Catanimatchen än mindre anledning att lita på åsnorna från Verona. Matchen är borttagen. Parma är i ingenmansland och det är även Chievo. Jag tycker i och för sig att båda lagen är alldeles för långt framme i tabellen nu för att behöva bry sig om nedflyttning. Men visst, man kanske inte vill riskera något i onödan. Det är ju alltid så mycket värre när man själv är därnere. Det vet sannerligen en Cagliaritano som jag.

* * *

Om nån undrar vad jag tror om kvällens seriefinal så är det att Inter inte förlorar den. De senaste två säsongerna har Nerazzurri gjort fyra mål på Roma varje gång lagen mötts på Olimpico. Det har varit typiskt. Det vackra men naiva Roma har fått sig en läxa av den cyniska lagmaskinen Inter.

Jag tror inte att det blir samma visa den här gången. Roma har visat sig vara ganska stabil under en längre period, vilket har varit ovanligt för laget tidigare. Och matchen går under ett skede av säsongen när ett lag som Inter tänker mycket mer ekonomiskt när det gäller hur mycket mans ka investera i matchen. Tidigare har man alltid mötts tidigt i hösten. Men nu kommer Inter vara långt ifrån intresserad av att göra fler mål om man redan leder med 2-0 till exempel. Man kommer att spara krafter inför Champions.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: