måndag 3 mars 2008

Nostradamus

Det låg i luften, som sagt. Inter tappade sin svit på omkring 30 förlustfria ligamatcher. Det blev däremot inte någon sån där typisk allt-emot-sig-match. Målet var... Klantigt, oflyt, och straffen som missades var tveksam. Men i övrigt - av det jag upplevde (halvdan stream) - föll man på sin egen otillräcklighet. Det skapades för få chanser på 87 minuter. Att den kvällens Inter kanske inte var helt representativ för lagets fulla potential är en annan femma. Undrar för övrigt hur det känns för Zlatan att sparas som en juvel till Liverpoolmatchen. Skönt med förtroende, javisst, men inte ens en Ibra i toppform kan ensam vända 0-2. Speciellt inte när laget har maximalt otur med skador. Igår gick Chivu också sönder. Cordoba, Materazzi, Maxwell och Chivu kan alla vara borta nästa onsdag . Det finns inget lag i världen som kan leva med så många viktiga avbräck i försvaret.
**
Det som jag fortfarande känner mig övertygad om är att Inter vinner ligan. Redan nästa vecka tippar jag att avståndet blir 8p, när Roma måste resa till San Paolo och ta seger. Nu när Napoli verkligen lär ha fått smak för det här att slå jättarna på hemmaplan, och Roma måste slösa på krafter mot Real Madrid.
**
Cagliari replikerade hånet med ännu en seger. Det stör mig att vi på hela säsongen inte gjort mer än 3 mål i en och samma match. När min högra arm steg i luften sedan Acquafrescas nick hittat sin väg in i målet, kände jag att det kunde komma nu. Speciellt när Jeda och Foggia fick hoppa in i andra halvlek. Men icke sa nicke. Vi är fortfarande beroende av att få de där tre poängen tillbaka. Ballardini är optimistisk om den saken, och jag hoppas att det handlar mer om att han har koll på läget än att han bara gör sitt jobb; försöker avleda spelarna från tankar på det, så att de kan motivera sig till fullo.
**
Fiorentina bounsar back, som man säger. Och Juventus ser för första gången på hela säsognen ut att kunna missa sin CL-plats. Konstaterandet är i sig ett styrkebesked. Jag var ju en av de som trodde att de skulle vara nöjda med Uefaplats. Ser ut att bli en het kamp om de två platserna bakom Inter och Roma.
**
Likaså fortsätter bottenlagen att plocka för sig och ligan ser så jämn ut som man tänkte sig att den skulle göra i somras. Lazio plockade av Milan, Torino plockade av Sampdoria, Reggina plockade av Palermo och Cagliari slog Genoa.

Inga kommentarer: