måndag 24 mars 2008

Söndagsöppet

Stor seger för Koeman. Underhållande match. Mycket. En stund var det komedi på riktigt, när maräng efter maräng tog hand om bollen och försökte starta igång en dribblingsräd bara för att bli av med bollen. Sen fortsatte anfallen att radas upp från ena änden till den andra utan någon som helst kontroll.

"Spansk Hawaii-fotboll när den är som bäst", som Magnus Hedman sa. Eller, han sa inte Hawaii, men det måste ha varit det han menade. Jag vet inte om bäst är det rätta ordet, men Hawaii är verkligen underhållning.

Och det brukar man såklart inte se när Valencia spelar. Men detta Valencia är något annat. Det är en mäktig seger, men så som Real Madrid missade chanser (Higuain?!) vet jag inte om man kan säga att laget är "på rätt väg", mer än att krisen åtminstone är över.

Däremot vet jag inte om jag tycker att resultatet var orättvist. Segerskytten Arizmendi var så behärskad i ögonblicket att man måste unna honom och Valencia segern. Jag vet inte, jag kan bara inte ta ordet orättvisa med när vi snackar David mot Goliat på Bernabeu. Senvintern 2008 är Valencia trots allt David. Och då menar jag inte att allt handlar om Silva och Villa.

Inga kommentarer: