måndag 24 augusti 2009

^1

Det var ingen dålig premiär av Serie A. Inget chockerande hände, om nu inte Baris kryss på San Siro inte ska räknas dit. Det kanske den ska, jag vet inte. Det är ju Serie A. Bottenlagen kan spela boll. Men om det där givna målet som tydligen inte var givet (Rivas chans i 93:e) hade blivit av så hade vi kunnat säga lite mer. Jag märker att flera i Interlägret pratar om att kryss i premiären inte är något nytt.

Jag vill ändå bestämt hävda att kryss hemma mot Udinese och borta mot Sampdoria är en annan sak än hemma mot ett lag som av nästan alla har tippats att åka ner.

Man ska dock inte dömma för mycket av premiärmatcher. Jag såg andra halvlek och tycker att duon Eto'o-Milito redan ser fräscha ut. Det kommer nog inte bli någon Mancini/Quaresma av dessa herrar.

Övrigt att notera:

* Mitt kära Cagliari blev det enda bortalaget att hålla nollan i hela omgången. Först framtiden får avgöra vad det här resultatet innebär. Svårighet att göra mål eller ett bra försvar? Jag vet inte, men jag är faktiskt helnöjd. Livorno må vara bland seriens svagare lag, men på Picchi är de inte att leka med. Och desto bättre är det väl att plocka poäng mot just dessa lag som tar sina på hemmaplan.

* Parma var väldigt nära att chocköppna med 2-1 borta i Friuli, men Di Natale visar att han är fortfarande Di Natale, och kvitterar med två minuter kvar av tiden.

* Genoa ser fortfarande fantastiska ut på Marassi. 3-2 mot Roma... Kan det vara en symbolisk markering om att laget snarare än att tappa lite kommer att höja sig jämfört med förra säsongen? Kanske det.

* Palermo tog en meriterande seger i maffiaderbyt mot Napoli.

* Milan börjar se väldigt listigt ut med Ronaldinho och Pato.

* Sampdoria imponerar med seger borta mot Catania. 2-1 och Pazzini är redan målskytt. Å andra sidan spelades den knappa sistakvarten med en man mer.

* Atalantas förmodat fantastiska anfall lyckades inte spräcka Lazios nolla på Olimpico. Säger det något om hur bra Lazio är den här säsongen, eller att Atalanta inte riktigt kommer att leva upp till de förväntningar som jag och många andra ställer på dem?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: