torsdag 18 juni 2009

Bäh

Det var tydligen målskillnad och inte inbördes möten som gällde igår. Därmed hade Saudi tvärtemot vad jag trodde något att förlora. De hade kunnat åkt ur vid förlust.

Jag hoppas att matchen igår inte var uppgjord. Jag såg andra halvlek. Ibland kändes det som att den definitivt inte var det, andra gånger verkade Saudi ta det väl lugnt med uppspelen.

Men att den diskussionen överhuvudtaget existerar är för jävla dåligt. Jag förstår att det är en stor tidsskillnad mellan Sydkorea och Saudiarabien, men inte fan borde det ha varit omöjligt att mötas halvvägs? Hade Saudi bara startat sent på eftermiddagen istället för kvällen, så hade matcherna kunnat gå samtidigt.

Hursomhelst kommer varken Saudi eller Nordkorea att kunna göra något vettigt i VM. Jag såg bara två och två halvors matcher från det asiatiska kvalet, men av det jag såg kan jag säga att kvaliteten inte alls har blivit så mycket bättre som man hade kunnat tro med tanke på att landslagsfotbollen blir allt jämnare. Sydkorea kommer att kunna störa litegrann, men Nordkoreas hårda defensiv kommer att kunna luckras upp av topplagen så det sjunger om det, och Saudi lär väl inte göra särskilt många mål. Kanske kan man låta bli att bli utklassade den här gången i alla fall. Beroende på lottningen.

Japan och Australien har jag inte sett något av så jag säger inget.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: