måndag 15 juni 2009

Bara italienare kan lyckas med sånt

Italiens bisarra ljusblå-bruna dräkt har totalt fängslat mig.

När nyheten om att de skulle bära dessa färger under Confed kom ut för något halvår sen eller så, trodde jag först att det var skämt.

Sen visste jag inte vad tanken var. Kändes som en PR-kupp för att göra Confed mer intressant.

Men idag när jag väl såg dem, tyckte jag efter ett tag att det var så snyggt.

Jag skulle fortfarande tycka att det vore hemskt om de skulle spela så i ett VM, men om vi bortser från skymfen mot ett landslags historia, så är det snyggt.

Fast det är ju tänkt att shortsen ska vara vita. Något som jag normalt är positiv till, men just i den här kombinationen misstänker jag att det kommer att bli rätt så fult. En plagg kan göra mycket för en dräkt.

Så de har lyckats. Jag tycker inte ens att Confederation Cup borde spelas, men om jag inte är upptagen med annat kommer jag att hålla ögat på just Italiens matcher. Och hoppas att de behåller de bruna shortsen.

* * *

Angående Egyptens sköna protest mot att fjärdedomaren ska ha påverkat bedömningen av den uppenbara handsen, det kommer aldrig att gå in. FIFA tror mer på ordning och reda än rättvisa. De resonerar nog som så att om vi låter folk öppna käften så kommer det alltid att bli en massa pladder efter matcherna.

Lite synd. Jag tror folk skulle få lite respekt för FIFA om de kom ner på jorden lite.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: