måndag 8 juni 2009

Nya aktörer i Sydamerika

Kollade på Peru - Ecuador med ena ögat igår. Kan konstatera att Ecuador numer verkligen är ett bra landslag.

Jag vet att de har spelat i två raka VM-slutspel, men dessa tillskrev jag Quitos höga höjd. Nio bortamatcher till trots, sådär tio extrapoäng för den fördelen räcker ju för avancemang till slutspelet.

Eller så är Peru ett landslag helt i spillror, som håller typ Slovenienklass. Tragiskt för Cubillas och gänget att bevittna. Och även jag tycker att det är synd. Deras röda diagonaler är så VM-historia som det kan bli.

Hursomhelst, detta anonyma Ecuador var klart närmare 3-1 än kvittering för hemmalaget.

Så kanske måste jag till slut acceptera Ecuador som ett av Sydamerikas starkare landslag. Under min uppväxt var det annars Argentina och Brasilien, följt av Colombia och Uruguay, och snäppet efter Paraguay och Chile.

Men mest blev jag fångad av den märkliga arenan i Lima.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: