onsdag 23 juli 2008

Tillskott för det yppersta toppskiktet


1. Spanien ---- 6 --- 5 -- 1 -- 0 ---- 12-3 ---- 16

Det blir säkert avancemang, men jag känner mig övertygad om att Spanien inte vinner den här gången heller. Det är ett övertjatat ämne, men ska man ta ställning till det så, nej, Spanien är för tillfället inte Europas bästa landslag. Försvaret är inte tillräckligt bra, och mittfältet saknar variation nu när gamla hårdjobbande typer som Baraja och Luis Enrique saknas. För en gångs skull är till och med grannen Portugals chanser större, om ni frågar mig.

Så skrev jag premiärdagen den 7 juni. Tihi fick jag?

Kanske det. Mest av allt fick jag för att jag rentav garvade åt hur experter på TV ännu en gång säger att den häääär gången kanske det är Spaniens tur ändå.

Om jag var så övertygad om att Spanien inte skulle vinna EM, så var jag väl det. Däremot tar jag inte tillbaka åsikten att Spanien hade ett bättre lag år 2002 än 2008. Angående de hårdjobbande typerna visade Marco Senna att det fanns material. Han har dock inte samma spelkvaliteter som Baraja och Luis Enrique, men det kanske inte behövs när man redan har en massa korta bolltrollare på mitten.

Överlag finns det väl inget att klaga på. Men kom ihåg att det var ytterst nära att det åter blev respass i kvarten, mot Italien. Och då hade historien upprepat sig igen och såna som jag hade fortsatt skratta över eländet. Det är alltså inte för intet som "det är små marginaler som avgör" är fotbollens mest använda klyscha.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: