lördag 21 juni 2008

Fotboll

Turkiet gjorde det igen. Eller ska vi säga att de gjorde något så otroligt som får tidigare bragdartade situationer att framstå som en fis ingen bryr sig om? Jag funderar på allvar om det är det värsta jag varit med om i fotboll. Detta existerade nog bara i fantasier innan. Jag tror att den slår Man Uniteds mirakel mot Bayern, Liverpools mirakel mot Milan. När Klasnic gör 1-0, då ska bara matchen vara över. Men Semih Senturk, som har imponerat i detta EM, gör mål i matchens absolut sista spark. Skottet kom exakt på 31:00, så mycket som tillägget skulle gälla.

Så nu finns det nog många tusen turkar som på allvar tror att de har högre makter på sin sida, och att vägen till EM-guldet är öppen.

För min del är det överraskande att turkarna blev bara bättre i förlängningen när alla väntade sig att deras krafter skulle ta ut sig, särskilt i konkurrens med kroatiska spelare som vilat i en vecka innan matchen. På så sätt är jag också lite förvånad över att de tog sig vidare. Men någon chock var det inte.

Därför är det inte för intet som jag säger att Tyskland blir för svårt. Inte minst för att halva truppen nu blir borta på grund av skador och avstängningar. Men det finns bredd i detta turkiska lag, finns många duktiga fotbollsspelare, så det blir nog inte att totalt köra över. Men den som vill satsa pengar ska spela på Tyskland i det mötet.

Än en gång tack till Turkiet för en fantastisk insats i det här mästerskapet.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: