fredag 2 juli 2010

Lackar ur på detta

Jag är inte den som håller på det bäst spelande laget i VM, men jag tycker att det vore förjävligt om ett lag vinner VM på tur snarare än skicklighet, och nu är risken typ 50% att Holland vinner detta VM. Det tycker jag är förjävligt. Brasilien har matchen i en ask, men tappar den på de där tillfälligheterna som ibland avgör en fotbollsmatch. Jag tycker inte det finns något att imponeras av med Holland överhuvudtaget. Svt känner neutralitetsprincipens press på sig och säger att det är imponerande att de kommer tillbaka in i matchen efter att ha varit helt utspelade, men det var ju inte som att de vände matchbilden och fick målet som en logisk konsekvens utav det. Man gjorde ett skitmål och där vände det. Så de slog ett inlägg. Än sen?

Och så hade de domaren på sin sida, men det var inga avgörande situationer. Snarare tänker jag att det gynnar de orangea längre fram i turneringen. Sneijder slipper en varning på en uppenbart medveten hands, och Van Bommen får vara Van Bommel utan att betala priset.

Nu kommer Carlos Dunga att sparkas trots att han skapat en av de mest stabila brasilianska landslagen vi känner till. Jag antar att han får ta på sig att Felipe Melo var en startman. Det han gjorde var ingen engångsföreteelse, och det röda kortet var såklart helt korrekt.

Det här var så den värsta käftsmällen jag fått sen Kameruns inledningsmatch. Det är inte roligt att se Brasilien åka ur mot ett lag som man egentligen äger. Det är första gången någonsin som jag lider så mycket med Brasilien som jag gör när minuterna tickar iväg mot en holländsk seger.

Nu får jag hålla tummarna för att Argentina eller Tyskland tar hem det där. Om inte Brasilien tar hem det där så vill jag att något annat av VM:s bästa lag gör det. Till och med Spanien som jag har svårt för har egentligen varit det bättre laget i alla sina matcher bortsett från den svåranalyserade Chilematchen, så om det skulle bli ett final för deras del mot Nederländerna, då kommer jag att hålla på dem, oavsett hur irriterande deras image har blivit. Hellre att allas gullelag tar hem det på sportsliga meriter än att ett halvmediokert Holland vinner VM på ett skitmål.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: